رژیم غذایی بی کیفیت و سابقه ی ابتلا به دیابت حاملگی 

 2 مارس 2015- بر اساس مطالعه ای که در دانشکده ی پزشکی ماساچوست انجام گردید کیفیت رژیم غذایی زنان آمریکایی که سابقه ی ابتلا به دیابت حاملگی دارند درمقایسه با مادرانی که سابقه ی ابتلا به این بیماری را ندارند پایین تر است.

درگزارش بررسی بهداشتی و آزمون تغذیه ای که از سال 2007 تا 2010 انچام گردید، مشخص شد دیابت حاملگی یا  GDMدرطول بارداریهای قبلی، در 7.7از زنان آمریکایی مشاهده می شود.

زنانی با سابقه ی GDMبطور متوسط 2.5سال مسن تر از زنانی هستند که بارداری سالمی داشته و به این بیماری مبتلا نشدند.

زنانی با سابقه ی GDMکمتر از نژاد غیراسپانیایی سفید پوست بودند این افراد بیشتر از چاقی رنج می بردند، این آمار از گزارشی درباره ی تشخیص پیش دیابت وخطرات سلامت مرتبط به دیابت استخراج شده است. برای تمام زنان مورد مطالعه، متوسط نمره ی کیفیت رژیم غذایی برابر با 49.3از 100 امتیاز بود.

متوسط نمره ی کیفیت رژیم غذایی در میان زنانی با سابقه ی دیابت بارداری برابر با 46.4بود، درحالیکه  این نمره درمیان زنانی که سابقه ی ابتلا به دیابت بارداری را نداشتند برابر با 49.5بود. پس از در نظر گرفتن عواملی مانند: سن، تحصیلات، وضعیت کشیدن سیگار و خطر دیابت، کیفیت رژیم غذایی زنان دارای سابقه ی دیابت بارداری بطور متوسط 3.4کمتر از زنان بدون سابقه ی دیابت بارداری گزارش شد.

تنها بخشی از رژیم غذایی که در زنان دارای سابقه ی دیابت بارداری با زنان دیگر متفاوت بود استفاده ی کمتر از سبزیجات و حبوبات بود. محققان دریافتند امتیاز متوسط مصرف این نوع از مواد غذایی در زنانی که دارای سابقه ی GDMهستند  0.9  کمتر از زنانی است که سابقه ی ابتلا به دیابت بارداری را نداشتند.

نویسندگان مقاله معتقدند بطور متوسط کیفیت رژیم غذایی زنان باردار در آمریکا بسیار پایین است و زنانی که سابقه ی ابتلا به GDMرا دارند بطور چشمگیری از کیفیت غذایی پایین تری برخوردارند این افراد مقادیر کمتری سبزیجات و حبوبات مصرف می کنند.

منبع: www.medicalnewstoday.com/releases/290094.php